كشاورزي كشاورزي .

كشاورزي

كاشت توت فرنگي در خانه؛ چطور در باغچه و گلدان توت فرنگي پرورش دهيم؟


كاشت توت فرنگي در خانه چه به‌منظور خوردن باشد و چه به‌عنوان گياه تزئيني، تا ۵ سال توت‌هاي قرمز و قشنگ فراواني برايتان به ارمغان مي‌آورد. انواع توت‌فرنگي به‌ندرت از هسته رشد مي‌كنند. براي كاشت توت فرنگي در خانه بايد نشا يا ساقهٔ روندهٔ آن را بخريد؛ بعد آن را در باغچه يا جاي مناسبي بكاريد تا سال آينده محصول خوشمزه‌اي به دست بياوريد. در اين مطلب راهنماي گام‌به‌گام كاشت توت فرنگي در خانه را برايتان آماده كرده‌ايم.
كاشت سبزي در گلدان؛ ۱۶ سبزي سالم كه مي‌توان در خانه پرورش داد
انواع كاكتوس براي نگهداري در خانه و باغچه
ساخت تراريوم در ۶ قدم و راهنماي مراقبت از آن
انواع نشاء توت فرنگي، نشاي مناسب انتخاب كنيد
۱. از فروشگاه يا باغ‌هاي فروشنده، نشا يا ساقهٔ روندهٔ توت‌فرنگي خريداري كنيد
مي‌توانيد نشاي توت‌فرنگي، يا ساقهٔ روندهٔ آن را از فروشگاه‌هاي تجهيزات و ادوات كشاورزي و باغداري و يا باغ‌هايي خريداري كنيد كه اين نشاها و ساقه‌ها را مي‌فروشند.

نشا، گياه كوچكي است كه قسمتي از دورهٔ رشد خود را گذرانده است. گاهي اوقات در همان سالي كه نشا را مي‌كاريد، مي‌توانيد توت‌فرنگي برداشت كنيد، اما گاهي اوقات هم بايد يك سالي صبر كنيد تا برداشت خوبي داشته باشيد.

ساقه‌هاي رونده معمولا انتخاب ارزان‌تري هستند. ساقه‌هاي رونده، قسمتي از گياه هستند كه آن را از بوتهٔ مادر جدا مي‌كنند. پرورش اين ساقه‌ها و برداشت توت‌فرنگي از آن‌ها، زمان بيشتري مي‌برد.

۲. اگر سالي يك برداشت حسابي مي‌خواهيد، توت‌فرنگي بهاره تهيه كنيد
رقم بهارهٔ توت‌فرنگي، بيشترين محصول را برايتان به ارمغان مي‌آورد، اما فقط سالي يك‌بار و آن هم در فصل بهار توت‌فرنگي مي‌دهد. اگر هدف‌تان از كاشت توت فرنگي در خانه ذخيره يا فريزري كردن آن است، اين رقم را تهيه كنيد.

چند گونه توت‌فرنگي بهاره وجود دارد. ارلي‌گلو (Earliglow)، سنكا (Seneca) و آل‌استار (Allstar) از اين گونه‌ها هستند. از فروشگاه مربوطه يا متخصصين كاشت توت‌فرنگي، بپرسيد كه كدام نوع براي كاشت توت فرنگي در خانه در محل زندگي شما مناسب‌تر است.

۳. اگر سالي دو برداشت متوسط مي‌خواهيد، توت‌فرنگي چهارفصل يا هميشه‌بار تهيه كنيد
اين گياه در فصل‌هاي بهار و پاييز محصول متوسطي مي‌دهد. در واقع طي سال دو بار برداشت داريد، اما مقدار نهايي محصول كمتر از رقم بهاره است.

اِورسوييت (EverSweet) و اُزارك بيوتي (Ozark Beauty) گونه‌هاي توت‌فرنگي چهارفصل يا هميشه‌بار هستند.

۴. اگر در طول سال محصول مي‌خواهيد، توت‌فرنگي روز خنثي تهيه كنيد
اين گياه در طول سال و تا وقتي دماي هوا بين ۲ تا ۲۹ سانتي‌گراد باشد، محصول مي‌دهد، اما مقدار برداشت بسيار اندك است.

گونه‌هاي روز خنثي شامل تراي‌استار (Tristar) و تريبيوت (Tribute) هستند.

كاشت توت فرنگي در باغ يا باغچه خانه

۱. نقطهٔ آفتاب‌گيري را در باغ يا باغچه‌تان انتخاب كنيد كه آب به‌راحتي در آن جريان داشته باشد
براي كاشت توت فرنگي در خانه جايي پيدا كنيد كه بوته‌هاي توت‌فرنگي بتوانند هر روز ۶ تا ۱۰ ساعت نور مستقيم خورشيد دريافت كنند. خاك اين قسمت بايد آب را هم به‌راحتي جذب كند. از جاهايي كه آب در آن‌ها مي‌ايستد، پرهيز كنيد.

براي امتحان جذب آب در خاك، چاله‌اي ۳۰ سانتي‌متري حفر كرده و آن را پر از آب كنيد. روز بعد دوباره آن را پر از آب كنيد و ببينيد جذب آب چقدر طول مي‌كشد. در هر ساعت بايد ۲٫۵ تا ۷٫۶ سانتي‌متر آب جذب شود.

توت‌فرنگي را در جايي نكاريد كه طي ۴ سال گذشته گوجه‌فرنگي، سيب‌زميني، فلفل يا بادمجان كاشته‌ايد، چون ممكن است قارچ به بوته‌هاي توت‌فرنگي سرايت كند.

۲. دنبال خاكي باشيد كه pH آن بين ۵٫۵ تا ۶٫۵ باشد
از فروشگاه‌هاي تجهيزات و نهاده‌هاي كشاورزي، يك كيت تست خاك تهيه كنيد. دستورالعمل روي كيت را مطالعه كنيد. خاك بايد كمي اسيدي باشد.

اگر pH خاك مناسب نباشد، بايد آن را اصلاح كنيد. اگر pH خيلي پايين است، آهك يا سنگ‌آهك دولوميتي (Dolomitic Limestone)، و اگر pH خيلي بالاست، گوگرد يا پيت ماس (Peat Moss) به آن اضافه كنيد.

مشاهده دقيق‌تر انواع خاك گلدان
۳. توت‌فرنگي‌ها را پس از آخرين يخ‌بندان اسفند يا فروردين بكاريد
به محض اينكه زمين ديگر يخ‌زده نبود، و انتظار يخ‌بندان ديگري هم نمي‌كشيد، مي‌توانيد توت‌فرنگي‌ها را بكاريد. بسته به محل زندگي‌تان، ماه‌هاي اسفند و فروردين معمولا مناسب اين كار هستند.

خاك بايد طوري باشد كه با يك بيلچه به‌راحتي آن را حفر كنيد. اگر زمين هنوز سفت است، چند هفته‌اي صبر كنيد.

خاك بايد خشك باشد. اگر هنوز باران مي‌بارد، چند روزي براي كاشت توت‌فرنگي‌ها صبر كنيد.

۴. چاله‌اي حفر كنيد كه عمق و عرض آن براي ريشه‌ها كافي باشد
چاله معمولا بسته به اينكه ريشه‌ها چقدر طول دارند، بايد بين ۱۰ تا ۲۰ سانتي‌متر عمق داشته باشد. اگر توت‌فرنگي را در گلدان مي‌كاريد، گلداني انتخاب كنيد كه به‌اندازهٔ همان چاله عمق داشته باشد.

۵. توت‌فرنگي را از گلدان به چاله منتقل كنيد
توت‌فرنگي را از گلدان دربياوريد. مراقب باشيد به ريشه‌هايش دست نخورد. ريشه‌ها را در خاك بگذاريد. اطراف ريشه را با خاك پر كنيد، طوري كه سر ريشه‌ها را كاملا بگيرد. فورا به گياه آب بدهيد.

فقط ريشه‌ها را با خاك بپوشانيد. قسمت‌هاي سبز گياه بايد بالاي خاك بمانند.

۶. بين توت‌فرنگي‌ها ۵۱ سانتي‌متر فاصله بگذاريد
اگر بيشتر از يك رديف توت‌فرنگي داريد، بين رديف‌ها هم ۱٫۲ متر فاصله بگذاريد. اين فاصله به گياه فضاي رشد و نمو مي‌دهد.

مراحل كاشت توت فرنگي در خانه در گلدان

۱. گلدان بزرگي تهيه كنيد كه ته آن سوراخ داشته باشد
گلدان موردنظر بايد ۴۱ تا ۴۶ سانتي‌متر قطر داشته باشيد تا گياه به‌راحتي رشد كند. سوراخ‌هاي كف اين گلدان هم باعث مي‌شود آب خاك كشيده شود.

۲. كف گلدان را با تكه‌هاي سنگ يا تكه‌هاي شكستهٔ سفال پر كنيد
حدود يك‌سوم گلدان را با سنگ يا سفال پر كنيد تا آب به‌راحتي از آن خارج شود. توت‌فرنگي ريشه‌هاي كوچكي دارد، بنابراين لازم نيست همهٔ گلدان را با خاك پر كنيد.

اين باعث مي‌شود گلدان وزن كمتري هم داشته باشد و جابه‌جايي‌اش راحت‌تر مي‌شود.

۳. بقيهٔ فضا را با خاك گلدان پر كنيد
از خاك گلدان چندمنظوره با pH بين ۵٫۵ تا ۶٫۵ استفاده كنيد. براي كاشت توت‌فرنگي‌ها در گلدان، فضاي كافي در نظر بگيريد. اگر تمايل داشتيد، مي‌توانيد براي تقويت خاك، از كمپوست هم استفاده كنيد.

معمولا pH خاك را روي بستهٔ خاك گلدان مي‌نويسند.

۴. توت‌فرنگي‌ها را به داخل گلدان منتقل كنيد
گياه را از گلدان اصلي‌اش خارج كنيد. خاك اطراف ريشه‌ها را با دست و به‌آرامي تكان بدهيد تا بريزد، اما به ريشه‌ها دست نزنيد. گياه را داخل گلدان بگذاريد. آن‌قدر خاك بريزيد كه سر ريشه‌ها را بپوشاند.

تاج گياه يا همان قسمت‌هاي سبزرنگ بايد بالاي خاك بمانند. فقط ريشه‌ها را داخل خاك قرار بدهيد.

اگر از آن گلدان‌هاي خيلي بزرگي داريد كه چند گياه مختلف در آن مي‌كاريد، توت‌فرنگي‌ها را با فاصلهٔ ۲۵ تا ۳۰ سانتي‌متري بكاريد.

۵. گلدان‌ها را در جاي آفتاب‌گير بگذاريد
توت‌فرنگي بايد هر روز ۶ تا ۱۰ ساعت نور مستقيم خورشيد را دريافت كند. گلدان‌ها را در بالكن، ايوان خانه، يا باغچه بگذاريد تا نور كافي دريافت كنند. در طول زمستان مي‌توانيد گلدان‌ها را داخل خانه بگذاريد، البته آن‌ها را جايي بگذاريد كه آفتاب بگيرند.

اگر توت‌فرنگي‌ها داخل خانه آفتاب كافي نمي‌گيرند، از نورهاي مصنوعي يا لامپ رشد گياه استفاده كنيد.

نمونه لامپ رشد گياه را ببينيد
نگهداري از گياه توت فرنگي در خانه

۱. توت‌فرنگي را به‌طور مرتب آب بدهيد
هر هفته حدود ۲٫۵ سانتي‌متر به توت‌فرنگي آب بدهيد. به پايهٔ گياه آب بدهيد و روي ميوه‌ها و برگ‌هاي آن آب نريزيد، چون ممكن است باعث رشد قارچ يا پوسيدگي شود.

براي هر ۲٫۴ متر بوتهٔ توت‌فرنگي، حدود ۱۹ ليتر آب احتياج است. البته اين خيلي حدودي، و فقط براي به دست آوردن تخميني كلي از آب موردنياز است.

۲. در فصل پاييز براي محافظت از ريشه‌ها در برابر يخ‌زدگي، خاك‌پوش اضافه كنيد
خاك‌پوش يا مالچ (Mulch) را دوروبَر پايهٔ گياه بپاشيد تا ريشه‌ها يخ نزنند. از كاه، خاك‌اره، و برگ يا پوست گياهان مي‌توانيد به‌عنوان خاك‌پوش طبيعي استفاده كنيد. خاك‌پوش‌ها را در فصل بهار برداريد و آن‌ها را بين رديف‌هاي توت‌فرنگي بپاشيد تا جلوي رشد علف‌هاي هرز را بگيرد.

مشاهده دقيق‌تر مالچ و خاك‌پوش
۳. علف‌هاي هرز دوروبَر گياه را بچينيد
علف‌هاي هرز، بوته‌هاي توت‌فرنگي، به‌ويژه تازه‌ها را سريع در بر مي‌گيرند. هفته‌اي يك‌بار علف‌هاي هرز را بررسي كنيد. آن‌ها را با دست بكَنيد، و ريشه‌هايشان را هم حتما دربياوريد. از كج‌بيل هم مي‌توانيد براي درآوردن علف‌هاي هرز بين رديف‌هاي توت‌فرنگي استفاده كنيد.

۴. اولين گل‌ها را بچينيد
اولين گل‌هايي را كه درمي‌آيند بچينيد. با اين كار، به بوتهٔ توت‌فرنگي فرصت مي‌دهيد بيشتر رشد كند. با استفاده از قيچي باغباني مي‌توانيد گل‌ها را بچينيد.

براي توت‌فرنگي بهاره، سال اول همهٔ گل‌ها را بچينيد تا سال بعد محصول بگيريد. اما سال بعد، گل‌ها را نچينيد.

براي توت‌فرنگي‌هاي روز خنثي و هميشه‌بار، تا انتهاي بهار گل‌ها را بچينيد. اما بعد از آن بگذاريد گل‌ها رشد كنند تا در فصل پاييز محصول بدهند.

۵. با آفت‌كش‌ها، جلوي آفات را بگيريد
آفات زيادي به توت‌فرنگي علاقه دارند، از جمله كرم پيله‌ساز، سوسك، شته و ريشَك‌بال. براي اينكه از شر اين آفت‌ها خلاص شويد، از صابون‌ها يا اسپري‌هاي حشره‌كش روي بوته‌ها استفاده كنيد. براي استفادهٔ درست از اين محصولات، حتما راهنماي روي بستهٔ آن‌ها را مطالعه كنيد.

براي استفادهٔ درست از حشره‌كش‌ها، هميشه راهنماي آن‌ها را بخوانيد.

روي توت‌فرنگي‌ها تور بكشيد تا پرنده‌ها محصول را نخورند.

پرفروش‌ترين آفت‌كش و قارچ‌كش را ببينيد
۶. از قارچ‌كش‌ها استفاده كنيد
توت‌فرنگي در معرض انواع مختلف قارچ، مانند سفيدك سطحي يا كپك خاكستري است. قارچ‌كشي بخريد كه ويژهٔ استفاده در منزل باشد. اگر مناسب توت‌فرنگي‌ها باشد، حتما روي بسته‌بندي آن نوشته است. براي استفادهٔ درست از قارچ‌كش، حتما راهنماي روي آن را مطالعه كنيد.

اگر متوجه برگ‌هاي تغييررنگ‌يافته يا خال‌خال در بوتهٔ توت‌فرنگي شديد، آن‌ها را از بوته جدا كنيد تا بيماري گسترش نيابد.

۷. توت‌فرنگي‌ها را برداشت كنيد
وقتي سه‌چهارم توت‌فرنگي قرمز شد، يعني آمادهٔ برداشت است. ساقهٔ توت‌فرنگي را بپيچيد تا از بوته جدا شود و آن‌ها را در سبد بريزيد. توت‌فرنگي‌ها را پيش از مصرف، در آب سرد بشوييد.

توت‌فرنگي‌ها را به محض آنكه رسيدند، بچينيد، چون توت‌فرنگي‌هايي كه خيلي روي خاك بمانند، مي‌پوسند.

توت‌فرنگي‌هايي را كه كم‌كم در حال پوسيدن و كپك‌زدن هستند، از بوته جدا كنيد. بهتر است آن‌ها را دور بريزيد تا اينكه بگذاريد روي بوته بمانند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۳:۴۷ توسط:زهرا بهرامي موضوع: نظرات (0)

روش كاشت بذر سبزي شاهي در گلدان و باغچه خانه (آموزش تصويري)  


در اين مقاله از سايت كوكا قصد داريم شما را با نحوه كاشت و پرورش سبزي شاهي در گلدان هاي آپارتماني و باغچه هاي خانگي آشنا كنيم، پس در ادامه با ما همراه باشيد.

آموزش كاشت سبزي شاهي در گلدان و باغچه
طرز كاشت بذر شاهي در گلدان
اگر مي خواهيد دانه شاهي را در گلدان و داخل منزل يا آپارتمان بكاريد لازم است ابتدا مقداري بذر مرغوب به اندازه مورد نيازتان تهيه كنيد.

بذر شاهي بسيار ريز و به رنگ قرمز قهوه اي مي باشد در در هر گرم از آنها حدود 300 دانه شاهي وجود دارد.

 
بذرهاي شاهي ريز و به رنگ قرمز قهوه اي هستند
آماده سازي بذرها براي كاشت
بهتر است بذرها را ابتدا به مدت 2 تا 5 ساعت در آب بخيسانيد تا خوب متورم شوند؛ سپس آنها را بر روي تكه اي روزنامه يا دستمال كاغذي ريخته تا رطوبت شان گرفته شود.

خاك و گلدان مناسب
براي كاشت بذر شاهي به يك گلدان با عمق حداقل 10 سانتي متر نياز داريد. داخل گلدان را مي توانيد با خاك باغچه و يا تركيب پيشنهادي سايت كوكا يعني (كوكوپيت+پرليت) پر كرده و سطح آن را آب پاشي كنيد تا خوب مرطوب شود.

حتما بخوانيد : كوكوپيت، پيت ماس، پرليت و پوكه صنعتي چيستند؟
نكته : كف گلدان شما بايد چند سوراخ داشته باشد تا آب اضافي از زير گلدان خارج شود. همچنين بهتر است كف گلدان تان را با سنگ ريزه يا پوكه هاي صنعتي پر كنيد تا آب به راحتي از آن خارج شود.

پس از آماده سازي خاك گلدان و مرطوب كردن سطح آن، بذرها را بر روي خاك بپاشيد و به اندازه خيلي كم در حد نيم سانتي متر خاك بر روي آن بريزيد. البته اگر روي بذرها را هم نپوشانيد مشكلي پيش نمي آيد.

سپس دوباره مقداري روي بذرها را آب پاشي كرده و براي آنكه رطوبت گلدان حفظ شود روي آن را به مدت 24 ساعت با پلاستيك بپوشانيد.

بعد از گذاشت 1 الي 2 روز بذرها شروع به جوانه زدن مي كنند. توجه داشته باشيد كه خاك گلدان هميشه بايد مرطوب باشد و بهتر است آن را در جايي قرار دهيد كه نور كافي و مستقيم خورشيد به جوانه ها بتابد.

 
جوانه زني بذرهاي شاهي بر روي خاك گلدان
نكته : ابتدا بگذاريد به مدت 5 روز بذرها در مكاني گرم باشند سپس آنها را به نزديك پنجره آفتاب گير منتقل كنيد.

فصل كاشت شاهي
معمولا سبزي شاهي را در فصل بهار و پاييز مي كارند. شاهي به نور كافي خورشيد و خاكي با زهكشي قوي نياز دارد. اين سبزي يك ساله مي باشد و مي توانيد در فصل هاي كشت چندين بار آنها را كاشته و برداشت كنيد.

زمان برداشت شاهي
شاهي بسيار سريع رشد مي كند و پس از گذشت 3 تا 6 هفته مي توانيد آن را برداشت كنيد. هنگامي كه برگ هاي شاهي جوان هستند بهترين طعم را دارند.

كاشت شاهي در يك ظرف پلاستيكي و مرطوب نگه داشتن آن با يك ظرف بزرگتر كه با آب پر شده است.
براي استفاده خوراكي از شاهي بايد برگ هاي آن را قبل از گل دهي گياه برداشت كنيد چون پس از گذشت زمان طولاني برگ ها بزرگ و سفت شده و طعم تلخي پيدا مي كنند.

هنگامي كه اندازه شاهي به 7 تا 12 سانتي متر رسيد مي توانيد آن را با قيچي بچينيد و مصرف كنيد. براي اين كار سبزي را از 2 سانتي متر بالاي خاك بچينيد. سبزي شما دوباره برگ خواهد داد و مي توانيد حداقل 3-4 مرتبه اين كار را انجام دهيد.

كاشت شاهي در گلدان سفالي
نحوه كاشت شاهي در باغچه خانه
براي كاشت بذر شاهي در باغچه معمولا يا آن را به صورت كلي بر روي خاك مي پاشند يا در رديف هايي با فاصله منظم اقدام به كاشت مي كنند.

براي اين كار مي توانيد در باغچه رديف هايي به فاصله 12 سانتي متر از يكديگر ايجاد كرده و دانه هاي بذر را داخل اين رديف ها با فاصلي 3 سانتي متر از يك ديگر بكاريد و سپس روي آنها را با 1 سانتي متر خاك بپوشانيد.

 
سپس خاك را آبياري كرده و صبر كنيد تا بذرها جوانه بزنند. بهتر است مكان كاشت حتما آفتابي باشد و داراي خاكي غني با زهكشي مناسب باشد.

كاشت شاهي در زمستان
در فصل زمستان مي توانيد شاهي را داخل منزل بكاريد تا گرماي مورد نياز را داشته باشد. البته حتما به چندين ساعت آفتاب مستقيم نيز در روز نيارمند است كه اگر روزهاي آفتابي در مكان كاشت شما وجود ندارد مي توانيد با لامپ هاي فلورسنت نور آن را تامين كنيد كه البته صرفه اقتصادي ندارد.

علت زرد شدن سبزي شاهي
اگر برگ هاي شاهي در حال زرد شدن هستند مي تواند چند دليل كلي داشته باشد :

1. آبياري بيش از اندازه (زماني كه رطوبت سطح خاك كم شد اقدام به آبياري كنيد)

2. زهكشي نامناسب خاك و گلدان كه اجازه خروج آب اضافي را نمي دهد (كف گلدان حتما بايد داراي چندين سوراخ باشد. همچنين بهتر است كف آن را با سنگ يا پوكه هاي صنعتي پر كنيد تا آب اضافي گلدان به خوبي خارج شود.)

3. آلودگي خاك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۲۳:۰۴ توسط:زهرا بهرامي موضوع: نظرات (0)

خريد سايت قوي رنك دار جهت سئو و لينك سازي PBN

يكي از مهمترين و تاثيرگذارترين فاكتورها در رتبه‌بندي نتايج گوگل تعداد و كيفيت لينك‌هاي ورودي به سايت است.

لينك سازي شبكه اي يا PBN مخفف عبارت Private Blog Network است كه بعدها با عنوان Private Backlink Network نيز شناخته شد. اگر به مفهوم همين عبارت نگاه كنيم در يك تعريف ساده مي‌توان گفت؛ PBN مجموعه‌اي از وبلاگ‌ها و سايت‌هايي است كه با هدف تقويت سايت اصلي و لينك سازي ايجاد شده‌اند.

تعدادي سايت با اين مشخصات و سوابق زير آماده فروش براي وبمستران و سئو كاران و يا ديجيتال ماركتينگ هايي كه به دنبال ايجاد شبكه لينك سازي قوي و يا به دنبال خريد سايت رنك دار قوي با سابقه قبلي هستند مناسب مي باشد .

 

سوابق:

حداقل سن هر سايت 7 سال

حداقل تعداد بك لينك 10000

حداقل پيج اتوريتي 27 الي 34

داري پيج 1 الي 5 رنك قبلي گوگل

مناسب لينك سازي شبكه اي PBN , PSN

 

آدرس سايت :

2pix.ir

pix98.ir

kanoon-hamedan.ir

tmfy.ir

patrisrayan.ir

nanodesign.ir

systemati.ir

yakamuz.ir

s55.ir

parsiscom.ir

novinup.ir

hellozaban.ir

owj92.ir

etdesign.ir

20tarh.ir

w32.ir

 

قيمت تكي هر سايت 850 تومان

قيمت همه سايت ها شامل تخفيف ويژه

هماهنگي : از طريق آي دي تلگرام

bazdid1

https://t.me/bazdid1

همانطور كه مشاهده كرديد لينك اين سايت ها در بيش از 5 هزار وبلاگ بصورت فالو در قالب رپورتاژ آگهي منتشر و آگهي شد اين فرايند علاوه بر آگهي فروش تعداد بك لينك هاي اين سايتها را تقويت نمود .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۲:۵۶ توسط:زهرا بهرامي موضوع: نظرات (0)

رتبه گوگلي و رنكينگ سايت خود را بتركانيد

چه وب سايت شركتي داشته باشيد و چه يك وبلاگ شخصي، براي اينكه سهميه اي در بازار آنلاين داشته باشيد، نياز داريد كه كاربران از سايت شما بازديد كنند و با آن تعامل موثر برقرار كنند.
سوال اينجاست كه در حجم انبوهي از اطلاعات كه در فضاي وب وجود دارد چطور مي‌توان كاربران را به سمت سايت خود جذب كرد و در اين فضاي رقابتي پيروز ميدان بود؟

در اين پست ما تصميم داريم تكنيك‌ها و اصول افزايش ترافيك سايت را به شما معرفي كنيم.

بي شك بخش زيادي از ترافيك وب سايت‌ها از نتايج ارگانيك موتورهاي جستجو مثل گوگل حاصل مي‌شود پس بايد سئو را جدي بگيريد و روي آن سرمايه گذاري كنيد.

 
شمارشگر سايت خود را منفجر كنيد .
 
با پكيج هاي افزايش رتبه سايت خود را بصورت قانوني و طبيعي ارتقا دهيد .
همين امروز با شيك رنك شروع كنيد و وارد 10 رديف اول گوگل شويد .
 
 
 
 
 
شيك رنك داراي نماد اعتماد الكترونيك و لوگوي ديجيتال

-------

آغاز ثبت نام و دريافت سامانه پيام كوتاه
ارسال پيامك از خطوط رند كشوري 1000 و 2000 و..
امكان ارسال پيامك هاي تبريك ، اخطاريه،يادآوري اقساط و...

با تحويل آنلاين پنل

قابليت ها و اطلاعات بيشتر در لينك زير

https://chicrank.com/cart.php?gid=14

 

منبع: chicrank.com

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۳۱:۴۳ توسط:زهرا بهرامي موضوع: نظرات (0)