كشاورزي كشاورزي .

كشاورزي

5 دليل براي نگهداري درخت انار در خانه

يكي از زيباترين درختچه هاي آپارتماني كه در ابعاد بزرگ و مينياتوري وجود دارد، درختچه انار است كه براي ما ايرانيها يادآور آخرين روز پاييز يعني شب يلداي باستاني است. اما فوايد نگهداري از درختچه انار در خانه چيست و درخت انار چه تاريخچه اي در دنيا دارد ؟! در اين مقاله همراه ما باشيد تا 5 دليل براي نگهداري درختچه انار در خانه آشنا شويد.

 

تاريخچه درخت انار، از ايران تا هند:

درخت انار يكي از اولين درختان كشت شده در تاريخ است. سوابق باستاني خط ميخي بين النهرين از وجود انار در اوايل 4000 سال پيش ذكر شده است كه اين يعني اين درخت و ميوه خوش طعمش از ديرباز مورد استفاده قرار مي‌گرفته است. درخت انار در منطقه اي از ايران تا شمال هند قرار داشته كه در آن ميوه هاي شيرين و گل هاي فاخر عمدتاً براي ثروتمندان كشت مي‌شد.

در اواخر قرن شانزدهم، مهاجران اسپانيايي انار را به آمريكاي شمالي آوردند و دهه 1760 بود كه به كاليفرنيا آورده شد. امروزه انار در سراسر منطقه مديترانه، شبه قاره هند، آسياي مركزي و جنوب شرقي، مناطق گرمسيري آفريقا و بخش‌هايي از ايالات متحده كشت مي‌شود.

درخت انار به دليل گل هاي قرمز زيبا و طعم ترش يا شيرين فوق العاده اش مورد علاقه بسياري از مردم است. پوست آن خوراكي نيست، اما در داخل آن صدها دانه و آريل خوشمزه و آبدار وجود دارد. آريل ها پوشش هاي شفاف و زيباي پر از آب روي دانه هاي انار هستند. علاوه بر ميوه خوش طعم آن، اين درخت با رشد سريع يك گزينه عالي و آسان براي هر باغ آفتابگير است.

5 دليل براي رشد درخت انار در داخل منزل يا باغ:

1. رشد اين درخت آسان است
درختان انار به خشكي مقاوم هستند و براي رشد به آب زيادي نياز ندارند. كود دهي بهاره براي آنها مفيد است اما ضروري نيست. آنها به طور طبيعي با مناطق مديترانه اي با زمستان هاي خنك و تابستان هاي گرم سازگار هستند و به ويژه براي باغ هاي ايران بسيار مناسبند.

پيشنهاد خريد محصولات يلدايي
2. گياه مناسب براي فضاي بزرگ يا كوچك
انارها به صورت درخت يا بوته رشد مي كنند و مي‌توانند به اشكال مختلف هرس شوند. آنها را مي‌توان در يك گلدان مناسب براي فضاهاي كوچك در بالكن يا باغ نگهداري كرد. اين درختان همچنين كانديداي عالي براي هرس و شكل دهي به منظور دكوراتيو كردن فضا هستند. با توجه به شاخ و برگ متراكم درختچه هاي انار، اگر مي‌خواهيد در تراس يا باغچه حريم خصوصي ايجاد كنيد يا نياز به مسدود كردن يك نما داريد، اين درختها ايده آل هستند.

3. انار فوايد زيادي براي سلامتي دارد
اين ميوه هاي شيرين با روكش چرم قرمز نه تنها طعم دلنشيني دارند، بلكه يكي از سالم ترين ميوه هاي روي زمين نيز هستند. يك فنجان از دانه هاي قرمز انار 30 درصد از نياز روزانه ويتامين C، ويتامين K و همچنين 7 گرم فيبر و 3 گرم پروتئين را براي شما تامين مي‌كند. علاوه بر مواد مغذي، انار سرشار از آنتي اكسيدان است و اثرات ضد التهابي روي بدن دارد. برخي از مطالعات نشان مي‌دهد كه انار ممكن است به درد مفاصل و آرتريت در بدن و همچنين عفونت هاي باكتريايي و قارچي در دهان و پوست كمك كند. همچنين براي بهبود هضم و سلامت روده نيز استفاده مي‌شود. در چين اعتقاد بر اين است كه اين ميوه حاوي كنسانتره روح است كه مي‌تواند جاودانگي ايجاد كند.

4. آنها نماد رفاه، باروري و جاه طلبي هستند
اجازه دهيد انار محرك و سوق دهنده شما به مرحله بعدي رشد در زندگيتان باشد. اين ميوه ها براي هزاران سال الهام بخش برتري و شكوه و غني از نيترات هاي رژيم غذايي بوده اند.گفته مي‌شود كه انار عملكرد ورزش و همچنين قدرت جنسي و ميل جنسي را بهبود مي‌بخشد. نفوذ اين ميوه در زمان هاي قديم چنان قوي بود كه فرعون هاي مصر باستان نمي‌توانستند بدون آنها زندگي كنند و ميوه را با خود به زندگي بعديشان بردند !

5. نگهداري از آن آسان و كشتن آن سخت است !
شما مي‌توانيد به راحتي از آن نگهداري كنيد اما كشتن آن به مراتب سخت است و به همين دليل درختان انار هديه مناسبي براي باغبان هاي مبتدي هستند. براي رشد آنها به خاكي با زهكشي خوب، 6 ساعت آفتاب كامل مستقيم يا غير مستقيم در روز و آبياري عميق هفتگي نياز است. بنابراين از هديه دادن يا نگهداري درخت انار در داخل منزل نهراسيد چرا كه به كمترين توجه يا نگهداري نياز دارد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۴۰:۲۶ توسط:زهرا بهرامي موضوع: نظرات (0)